Často kladené otázky MYLIB
Otázky o používateľskom konte a systéme odmien
Prečo by som sa mal registrovať
Registráciou sa vám sprístupnia funkcie, ktoré sú dostupné iba pre prihlásených používateľov. Budete môcť hodnotiť tituly, pridávať recenzie, komentáre a zapojiť sa tak do života InfoGate komunity. Pomôžete nám záznamy vylepšiť a my vás za to budeme pravidelne odmeňovať.
Ako sa mám registrovať?
V pravej hornej časti stránky nájdete odkaz Prihlásiť. Po jeho kliknutí uvidíte obrazovku, kde sa súčasní používatelia môžu prihlásiť a noví zaregistrovať. Najjednoduchší spôsob registrácie je prihlásením sa cez vaše konto na sociálnej sieti Facebook. Ak ho nemáte, vyplníte zopár údajov a následne vám pošleme email, v ktorom potvrdíte váš záujem o registráciu kliknutím na verifikačnú linku. Viac sa dočítate v článku Ako si vytvorím konto a Nastavenie účtu.
Ako môžem získať odmenu?
Sledujte náš profil na Facebooku, kde pravidelne vyhlasujeme súťaž o ceny. Pripravujeme aj systém odmien za aktivity.
Otázky o vyhľadávaní záznamov
Prečo vidím vo výsledku vyhľadávania rovnaký záznam viackrát?
Záznamy rovnakých titulov získavame z viacerých knižníc. Prichádzajú nám v rôznom rozsahu a kvalite. Snažíme sa ich zjednotiť – deduplikovať, ale pre ich rozdielny zápis alebo chyby v údajoch sa to občas nepodarí. Budeme preto radi, keď nám o duplicitách dáte vedieť. Zaregistrujte sa alebo sa prihláste a duplicitný záznam nám oznámte pomocou tlačidla Nahlásiť chybu alebo nás kontaktujte emailom.
Prečo sa mi vo výsledku hľadania zobrazili aj záznamy, ktoré nesúvisia s mojim hľadaním?
Záleží na tom, aké hľadanie ste použili a čo ste hľadali. Ak ste vyhľadávali cez jednoduché hľadanie (riadok v hornej lište), hľadáte plnotextovo, to znamená v celom zázname (v názve, podnázve, abstrakte a pod.). Výsledná množina záznamov preto nemusí váš dotaz mať vypísaný v názve, pretože sa našiel v niektorom inom údaji, ktorý uvidíte až v detaile záznamu.
Napriek vyhľadávaniu podľa presného názvu som dostal záznamy predošlých vydaní. Viem hľadanie spresniť?
Hlavný názov nie je jedinečný údaj, a preto sa stane, že vo výsledku systém našiel napríklad rozdielne tituly, ktoré sa volajú rovnako alebo viaceré vydania toho istého diela. Možností je niekoľko. Vyhľadávať skúste podľa ISBN, ktoré je jedinečné, takže vo výsledku dostanete iba jeden titul. Ak poznáte okrem názvu aj iný údaj o dokumente, skombinujte ich v rozšírenom hľadaní, a to použitím niekoľkých podmienok súčasne. Ak máte napriek tomu viac výsledkov ako potrebujete, môžete „filtrovať“ podľa niektorých údajov. V ľavom paneli je možné označiť rôzne položky (konkrétny rok vydania, jazyk dokumentu a pod.), ktoré vám výsledok zúžia. Prečítajte si návod, ako používať fazetové zjemňovanie výsledku.
Otázky o chybách v záznamoch a chýbajúcich záznamoch
V zázname som našiel chybu, ako ju môžem opraviť?
Pokiaľ ste prihlásený, v detaile záznamu nájdete ikonku s voľbou nahlásiť chybu. V okne, ktoré sa vám zobrazí zapíšete o akú chybu ide a hlásenie nám odošlete. My ju posúdime a prípadne opravíme. Overenie údajov, kontrola alebo oprava nám môže chvíľu trvať, záznam si skontrolujte o pár dní.
Čo mám robiť ak sa moja kniha v databáze nenachádza?
Môžete ju pridať zapísaním do formulára. Po prihlásení do vášho konta – knižnice MY – nájdete v ľavom menu ponuka Nová kniha. Po jej stlačení sa vám zobrazí jednoduchý alebo rozšírený formulár, kam môžete zapísať všetky údaje o knihe a vytvoriť tak jej záznam.
Ostatné otázky
Chcem sa stať moderátorom alebo administrátorom, ako mám postupovať?
Napíšte nám na podpora@infogate.sk. Pár vetami sa nám predstavte a určite sa dohodneme 🙂
Nenašiel som otázku s odpoveďou, ktorá ma zaujíma, čo mám robiť?
Napíšte nám na adresu podpora@infogate.sk, radi vám pomôžeme.